Godmorgon härliga tisdag! 

Har varit uppe sedan halv sju när sambon åkte till jobbet. Dricker kaffe och kollar igenom inspirationsbloggar och tidningar. Överöser mig med positiv energi och fantastiska tankar. Känns skönt att börja dagen så! 
 
Jag har senaste tiden låtit bli att träna, eller överhuvudtaget röra på mig. Det har gett resultat. Men åt fel håll om ni förstår vad jag menar? Haha. Så jag har bestämt mig nu, FÖRÄNDRING!
Var ute och gick igår, en kort vända i högt tempo. Det var tillräckligt för att få en liten träningsvärk i benen. Och istället för att tänka negativt om det, vänder jag på det och känner "åh va bra att jag tar tag i detta och tar hand om min kropp och låter den få må bra!". 
 
Jag tror att våra tankar påverkar oss mycket mer än vad vi ens kan ana. Så jag har börjat -tänka- mig för. Alla, små som stora, negativa tankar som dyker upp slår jag bort direkt och vänder på det. Jag blir lätt irriterad och har tänkt negativa tankar över att jag inte har ett riktigt jobb. Men låt oss vända på det. Och det finns många sätt att se det på. Ett nytt sätt att bara konstatera det jag nyss gjorde är att tänka ; Jag vill ha och behöver ett jobb för att känna mig självständig och stimulera mig under dagarna. Redan här försvinner det negativa och vi lägger fram det positivt. Jag vill ha ett jobb för att stimulera mig och känna mig självständig. Enkelt. Och det finns inget negativt i den meningen. 

Ett annat sätt att tänka är att jag har faktiskt mat på bordet, jag har tak över huvudet och jag älskar mitt liv. Låt inte den lilla saken som ett arbete dra ner energierna. Nu har jag massa tid att lägga på träning och att ta hand om huset och min karl under tiden nu fram tills jag fixar ett arbete. Och här har vi också ett positivt tänk ; Fram tills jag fixar ett arbete. Jag vet att jag kommer att lyckas. Jag har en positiv inställning för framtiden.
Jag kommer att börja arbeta inom sin tid. Det tar tid att etablera sig i en ny stad och framför allt är detta en mycket mindre stad än vad jag är van vid och det finns inte lika mycket jobb att välja mellan här. 
 
Sen tror ju jag ock att allt har sin mening. Det finns en mening med allt. Så jag litar helt och håller på att universum gör sitt för att hjälpa mig så gott det går. Jag behöver bara kämpa på och tänka positivt! 
 
Det är verkligen så enkelt! POSITIVA TANKAR! Vi behöver dom för att må bra. När vi tänker i positiva termer blir även vår energi positiv och påverkar andra positivt. Vi kan lyfta varandra genom att börja tänka positivt och låta dom negativa tankarna slås bort. Häftigt va? 
 
Prova själva! Jag lovar att ni kommer märka skillnad! 

Önskar er alla en underbar dag! 
Kramar
 

Kommentera

Publiceras ej