När jag tog beslutet att flytta från Stockholm anade jag inte vad som väntade. Min resa hit och varit en berg och dalbana och ingen hade någonsin kunnat förbereda mig på de prövningar jag ställts inför. 
 
Jag flyttade till Stockholm hösten 2010 för att studera mina två sista år på gymnasiet. Jag läste samhällsprogrammet hemma i Hälsingland. Jag har alltid var väldigt intresserad av människors beteenden och började därför leta skolor som hade beteendevetenskap som inriktning i samhällsprogrammet.
Jensen Gymnasium hittade jag ganska snabbt. En friskola med halvdagar. Ja det lät ju perfekt tänkte jag.
 
Vi åkte ner till Stockholm under sommaren och besökte skolan. Min bästa kompis hade hittat ett gymnasium i Stockholm ock som hon ville börja studera på. Så vi bestämde oss för att flytta ner tillsammans.  
 
Dom tre åren jag bodde i Stockholm var både ett rent helvete men också det bästa jag någonsin gjort!
Jag växte så mycket under åren där, jag lärde mig livet från den hårda sidan och jag är så tacksam för det.
Jag upplevde Stockholms många sidor och ångrar inte en sekund att jag valde att bo där dom 3 åren. 
 
Under vinter 2011 träffade jag en kille. Vi inledde ett förhållande och flyttade ihop väldigt omgående. Bostadssituationen är inte en lek i Stockholm! Vi fick ett förstahandskontrakt genom hans kötid hos stockholmsstad. Det var ett nybygge på kungsholmen, en 2a på 60 kvm. Däremot var inflytten inte förrän ett halvår senare. Vi flyttade tre gånger under det halvåret. Tillslut fick vi nycklarna, flyttade in och kunde äntligen kalla lägenheten för vårt hem. Jag hade flyttat runt så många gånger från det att jag flyttade till Stockholm så att äntligen få ett ställe som jag visste var mitt kändes helt sinnesjukt. Det var så skönt!
 
Dock delade jag ju hemmet med en kille. En kille som jag tvekade på fram och tillbaka otaliga gånger. Så under vintern 2012/2013 valde jag att flytta ifrån honom. Jag bodde hos min älskade vän i närmare en och halv månad. Under tiden hann jag säga upp min tjänst som butikschef och nästan flytta hem tillbaka till Hälsingland. Någonstans längs vägen fick jag för mig att han kanske var värd att ge en chans till. Så jag gick tillbaka till honom i någon månad innan jag äntligen beslutade mig för att ta tag i mitt liv. På riktigt denna gång. 
 
Jag pakade mina saker, mosade in dom i en bil och körde till Mariestad. Pappa hade flyttat dit bara 2 veckor innan och det var det enda stället jag kände att jag kunde åka till. Under sommaren skaffade jag en egen lägenhet och började sakta söka jobb där. Jag ville vara ledig ett tag, få landa i allt som hänt och bara känna att allt var okej. 
 
I slutet av juli träffade jag min stora kärlek. Jag föll pladask för honom. Han var allt jag någonsin önskat utan att själv veta om det. Och jag kan lova att han föll lika långt för mig. 
 
Vi bor nu tillsammans i en villa på 100 kvm ute i skogen. Lyckligare än någonsin ♥

1 kommentarer

N A T T A & C A S S Y

05 Oct 2013 17:47

Fin blogg!

Vi skulle bli jätte glada om du ställde några frågor i våran frågestund! Tack i förväg :)
http://demimars.blogg.se/2013/october/fragstund.html#comment

Kommentera

Publiceras ej