Jag och R har länge letat en serie vi kan följa tillsammans. Jag har ju min favorit jag brukar titta på till och från, Sex and the city. Däremot är det ingen serie man knäpper på när vi båda är hemma och vill titta på något som är spännande och intressant. 
Så vi började kolla runt. Homeland har vi sett, Walking dead likaså och vi började kolla på någon konstig "space" variant men det var inget som föll oss för smaken.
Tills nu.
Vi har hittat en GRYMT BRA serie. Jag hade mina tvivel efter första avsnittet då det var väldigt mycket som hände och jag tänkte att nu kommer resten av avsnitten bara vara långsamma och pissdåliga. Men ack så fel jag hade!
Revolution är en serie som handlar om ett strömavbrott runtom i hela världen. Man får se återblickar från innan, under och efter strömavbrottet medan själva storyn utspelar sig ca 10 år strömavbrottet. Huvudkaraktärerna är en dotter vars far blir mördad, och bror blir bortförd. Hon tar sig an uppdraget att leta rätt på sin bror och med sig har hon två stycken från byn där hon numera bor. Hennes far uppmanar henne till att leta reda på hennes farbror, som senare visar sig vara mer insyltad i världsproblemet än vad man kunnat ana.
 
Jag rekommenderar STARKT denna serie. Så bra! Den finns att streama på Dreamfilm.se. Vi har bara hunnit se ungefär 8 avsnitt på säsong 1. Det ligger ute 2 stycken säsonger på dreamfilm. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej